Család,  Szabadidő

Pár hét múlva kezdődik a nyári szünet – Ötletek az eltöltéséhez

Már nincs egy hónap sem, és elkezdődik az idei vakáció, amit a gyerekek már biztosan nagyon várnak, szüleik néha kevésbé, ugyanis sokaknak gondot okoz, hogy mivel és sokszor kivel töltsék el csemetéik ezt a 2,5 hónapot.

Mivel nemsokára nálunk is bezár az óvoda, így erősen elkezdtem én is ötleteket gyűjteni, mit is csináljunk majd az itthoni tevékenységeken kívül. Itthon ugyanis festünk, gyurmázunk, vágunk, ragasztunk, építünk (legoból vagy óriási vasúti pályákat), a játszótérre is szinte mindennap kimegyünk, de ezeken kívül is kellenek olyan programok, ahova el tudunk menni egy-egy nap.

Én még itthon vagyok a gyerekekkel, tehát ebből a szempontból szerencsések vagyunk, ugyanis azon nem kell gondolkoznunk, hogy ki fog vigyázni rájuk. Ettől függetlenül szeretném változatosan eltölteni a szünidőt, így most megosztom veletek is, hogy miket terveztem el. Ez a lista még biztosan fog bővülni, mert jönnek újabb ötletek is, de most a szünet kezdete előtt nem sokkal ezeket írtam össze magamnak (természetesen úgy, hogy mind három gyermekem megtalálja a maga életkorának való elfoglaltságot):

1. Távolabbi játszóterek felkeresése

Erről már korábban is írtam (itt) hogy a szünetekben egy jó program lehet szerintem, ha nem a megszokott játszótérre megyünk el, hanem megnézzük a város más (nagyobb, vagy tematikus) játszótereit is. A másfajta játékok, eszközök másfajta élményeket adhatnak, így fáradtan de szuper új benyomássokkal térhetünk haza. Mi idén biztosan el fogunk látogatni a Gellért-hegyi csúszdaparkba,mert ott ezidáig még nem jártunk, valamint a Hajógyári Szigeten lévő játszóteret is kedveljük.

2. Strand, vizes játszótér

Ha már elviselhetetlen a hőség, akkor irány a strand. 1-1 napra szuper időtöltés, a gyerekek és felnőttek is egyaránt élvezik. Ennek pedig kiváló alternatívája lehet a vizes játszótér, ha valamiért nem preferáljuk a strandokat. Országszerte egyre több helyen találhatunk ilyen játszótereket, nekünk az egyik kedvencünk  a Tarzan Parkban található. Nagyobbakkal már az Aquaparkok is szóba jöhetnek, garantáltan jól érzik majd magukat.

3. Kirándulás

Egy-egy kisebb kirándulást is be lehet csempészni a hétköznapokba, ha nincs idő hosszabb nyaralásra, szabadságra. Külön élmény lehet, ha vonattal, hajóval (pl. szárnyashajóval) utazunk, vagy valami olyan módon ahogyan nem a mindennapokban szoktunk. Annyi szép hely van az országban, ami 1-2 óra utazással is elérhető, mégis felejthetetlen élményt ad. Nekünk például rajta van a listánkon a hajókázás, és a Tisza tavi ökocentrum is.

4. Múzeum, kiállítás

Az örök „jolly joker program”. Mi már 2-3 éves koruktól vittük őket múzeumba, és nagyon szerették, ahol állatok vannak, az a múzeum nálunk már nyerő. Természetesen a legnagyobbal már interaktív kiállításokra is el lehet menni. De kisfiúknak például egy dínó vagy vonat kiállítás is igazán jó élmény lehet. Az Állatkert, Vadaspark szintén minden gyerkőcöt vonz.

5. Tábor

Nyilván az egész nyári szünetet nem töltheti a gyerek táborban, mind érzelmileg, mind anyagilag megterhelő lehet neki is és a család számára is. De egy (-két) hetet ki lehet váltani a vakációból. Jó kérdés, hogy milyen tábor legyen ez. Ha sportol valamit, akkor érdemes oda mennie, de annyiféle tábort szerveznek, hogy csak győzzön az ember választani.

Mi most jelenleg itt tartunk az ötleteléssel, de biztos vagyok benne, hogy számtalan más programot is találunk majd a nyár folyamán.

Kiemelt kép: unspalsh.com

Ha tetszett  a bejegyzés nyomj egy like-ot vagy oszd meg másokkal is. Kövess Facebookon, valamint Instagramon is, hogy ne maradj le semmiről. Várlak Pinteresten is.